Vysvěcené "Olíznout, Přilepit!"

1. února 2011 v 20:09 | Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri |  :P
Ó, jak dlouho já nikoho neodkázalo k vylízání jazýčku! Musím to ihned napravit a vy, kteří by jste si snad nedovedli malé, nazlobené stvoření představit... vězte, že se zlobím chvilkově a tak mě takové ani nezastihnete! :) Úsměv je na mé tváři a tlapky přerovnávají hněv do řádků...

Bylo to tu a bude to tu za rok, nebo dokonce za půl roku znovu.
Řeč není samozřejmě o aktuálním dění v arabských zemích, které pozoruji ze své planetky a jsem tak nádherně distancované, že by z toho ani Bruselský diplomat neodbruslil lépe... Všichni, kteří navštěvujete roztodivné, sarkasmuplné ústavy jistě víte, o jakém kousku papíru vlastně mluvím! :) Vysvědčení se tomu říká (nikoliv "vysvěcení", za které jsem to ve svých mrňavoulinkých a neznalých letech zaměňovalo) a nějak bych nemělo ve své tolerantní chlupatosti nic proti známkám - které za to vlastně ani nemůžou. (vezměte si, jak je na tom taková pětka špatně: ona je ta zlá, my jsme ji jenom dostali - trpí a naříká inkoustovým hláskem... Snad tedy i známky mají nějakou odměnu a kdyby ne - najde se stále mnoho filatelistů!).
Máme u nás v pozemské škole takovou strašlivě milou paní ředitelku. Mám pro ní spousty mírně i více (víceméně) hanlivějších slov, ale nechci vám tady z toho dělat poučný článek  oCentaurských výprscích typu "Nadmutý prstenče!" či "Ty bezměsíčná, chladná planeto velikosti Vogonského smyslu pro humor!", to ne. Ale stejně mám pravo na to být trochu dotčené. O co se jedná? Paní Bezměsíčná nakráčela do naší třídy se spoustou odborných slov na jazyku, které tam jen sedí a čekají - jako jed - až se vmísí do našich myšlenek. A my naštěstí máme jakési silné antidotum neboli protijed (protiřed-, dalo by se říci). Tentokráte byla ale na světlo světa vypuštěna velezvláštní téze:

"Jsem ráda, že jsou tací, kteří chápou, že známky nejsou dětinskou záležitostí. Protože ti, kteří to dosud nepochopili, časem zjistí, že život je také o známkách."

Moje chlupatá očka počala se zúžovat a moje myšlenky rudnout. Nevím, jak to vidíte vy - zejména se chci zeptat vás, kteří životem chodíte už přeci jen déle a znáte se s ním více, než já; zvete jej na kávu a klábosíte s ním... o životě? Absolutně nevím, kde tuhle větu paní ředitelka sebrala - ale dá se k ní poznamenat snad jen to, že známka neznamená zhola nic. Je to jen hloupé hodnocení a v životě se za dobrý oběd nebo vykonanou práci udělují poplácání po zádech či naopak vyhazovy a rozvody. Možná znamenají: ano, jsem líným stvořením či ano, jsem šikovným stvořením - nebo ano, jsem stvořením zlobivým a ukecaným (nejschůdnější varianta :-D) a nakonec ano, ne každý se mnou vychází a dává mi rád leccos sníst.

Takže se ptám všech: je pro vás život o známkách, nebo dělám dobře, že paní ředitelku neposlouchám? Souhlasíte s onou nepodloženou teorií? Popapričkovali by jste onen řečnický  jazyk aby jste vypálili jed z ran? Těším se na planoucí diskutování!
A  na závěr dělám dobře když říkám své vyližte si, iritující, neinteresantní a zainteresovaná osobo, jazyk nebo-li plazidelník? :P
(náhodný turista dí: "Ano!")
Lízavec
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Shariony Shariony | Web | 1. února 2011 v 20:18 | Reagovat

Prvnííí!

2 Shariony Shariony | Web | 1. února 2011 v 20:26 | Reagovat

Pardon, měla jsem takovou radost, že budu mít poprvé v životě u někoho první komentář.. že jsem si ten článek přečetla až teď.. :-( Promiň...
Život o známkách samozřejmě není, to jen pro tu ředitelku, která tím žije. Je prokázáno i vědecky, že naopak ti, kteří měli samé jedničky proto, že se každé odpoledne šprtali, v práci nakonec nebyli tak dobří nebo tak cenění. Spíš naopak.
Jak moc ti na nich záleží souvisí s tím, co plánuješ dále. Na vysokou se můžeš dostat ale s jakýmikoliv známkami, jen udělat maturitu. Takže černě bych to rozhodně neviděla. Důležitější je vysvědčení na konci roku - a to ne kvůli známkám jako takovým, ale kvůli prolezení dál. A to se dá za ten půlrok spravit, neboj ;-)

3 eM eM | Web | 1. února 2011 v 20:26 | Reagovat

"Život je také o známkách." :D Milé stvoření, to mne opravdu rozesmálo :D.
Co se mého přístupu k naší, zdřejmě krapet jiné škole než máte na Alfě, ačkoliv důvod, proč tam chodíme je asi stejný, je takový, že přijdu do první hodiny - kreslím si. Zazvoní a já se přemístím do učebny na druhou hodinu - a kreslím si. Když to takhle jde dál celý den, řeknu si, že zítra bude času dost, neboť máme odpolední vyučování a odložím "Čmárňák" (můj notýsek na skvostné čmáranice) o deset minut dříve, než obvykle.
Život a známky jsou přeci z úplně jiné mísy! Já mám tedy v životě jiné cíle, než mít jen perfektní známky...Bože, ta osoba mě tím, co řekla natolik rozesmála, že ani nevím, co bych k tomu měla říci.
Já chci - přátele, rodinu, štěstí, radosti, překážky - abych se je naučila překonávat, snad i trochu lásky...
A známky? Copak to je hlavní priorita?...No, nevím.

4 Shariony Shariony | Web | 1. února 2011 v 20:41 | Reagovat

Víš, o čem život podle mě skutečně je? O vnímání okamžiku, o vážení si každé chvilky a o tom být šťastný. Známky jsou to nejmenší, kvůli čemu by měl člověk smutnit...Tak hlavu vzhůru! :-)

5 Jedna Holčina Jedna Holčina | Web | 1. února 2011 v 20:52 | Reagovat

Asi jsem náhodný turista... ;)
Vaše paní ředitelka má jistě trošku pokřivený pohled na svět, neboť ani pořádně jinde, než v ,,roztodivném a sarkasmuplném ústavku", když to řeknu tvými slovy, nebyla. Tudíš se není čemu diviti, když vypouští jedy a jim podobná prohlášení. Váš protijed je jistě velmi cenný, takže si jej važte! A když už je o něm řeč-jaký je návod? Ráda bych si taky nějaký umíchala...neboj se, autorská práva ti samozřejmě nesežeru-všude tě budu prohlašovat za geniálního vynálezce... x)

6 Čerf Čerf | Web | 1. února 2011 v 21:13 | Reagovat

To se těžko komentuje. Život jako takový se známkami moc nesouvisí a už vůbec není "o nich". Je však třeba počítat s tím, že existují lidé, kteří si přesně toto myslí a do života, ač nám to třeba není moc milé, občas z nějakého důvodu patří. Pak se často "známkuje" místo aby se poslouchalo a rozdělují černé tečky tam, kde by stálo za to spíš nabídnout pomocnou ruku. Takže to ode mne možná není tak jasná odpověď, jakou jsi, milé stvoření, očekávalo, ale tebe to jistě nepřekvapí, protože i jednoduché odpovědi mívají své "ale" :-).

7 Katja Shykittenova Katja Shykittenova | E-mail | Web | 1. února 2011 v 21:13 | Reagovat

paní ředitelka je očividně bučící a kvokající stvoření. Život opravdu není o známkách, toto hodnocení je totiž velmi subjektivní a často nespravedlivé..
Takže ano, ať si vylíže otvor :)

8 posmrtný přelud Agrrr posmrtný přelud Agrrr | Web | 1. února 2011 v 21:22 | Reagovat

mno... o číslech ten život rozhodně je.. ale ne o známkách.. naopak. na výplatnici bych mnohem raději viděla pětku než jedničku... Respektive čím vyšší číslo tím lépe. Paní kazatelku rozhodně neposlouchej. Používej především svůj chlupato-selský rozum a především hodnoť samo sebe....

9 Storyteller Storyteller | Web | 1. února 2011 v 21:23 | Reagovat

Samozřejmě, že život není jen o známkách, nicméně pokud někomu vadí např. naše dvojka z marketingu, můžeme za to my, protože blbí jsme my - nikoli naše učitelka, předmět, škola, ministerstvo ani systém.

10 Paní Yasuo Paní Yasuo | Web | 1. února 2011 v 21:25 | Reagovat

A to jsem si myslela, že horší ředitelku, než máme my, nemá nikdo.

11 ratuska ratuska | Web | 1. února 2011 v 21:28 | Reagovat

Hm, paní ředitelka očividně stojí o přihlášku do Doremi či jiného pořadu, kde se to známkováním hemží :-D.

12 Taychi Taychi | Web | 1. února 2011 v 21:29 | Reagovat

jedním uchem dovnitř, druhým ven. Naše ředitelka jen sdí a nic endělá prosimtě..všechno řeší zástupkyně a to ře mají osmáci rozbitý školní řád, toho si všimla po půl roce :D

13 Sikar Sikar | Web | 1. února 2011 v 21:40 | Reagovat

Život není o známkách. Po odchození všech možných škol už to, co bylo na vysvědčení, nikoho nezajímá. A souhlasím s Agrrr a tou výplatnicí. Sám jsem teď jásal, když mi přidali pětku, za níž jsou ještě dvě nuly.

14 Tril Tril | 1. února 2011 v 21:59 | Reagovat

roztomile řečeno :-D  :-D  :-D obdivuju stvoření co jsou ve chvílích spravedlivého rozhořčení schopna napsat něco publikovatelného :-D

15 Tril Tril | 1. února 2011 v 22:00 | Reagovat

pardon, odeslalo se to a já ještě neskončila. Život je o jedné známce: 42!! :-D  :-D  :-D

16 Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička Alexandra Altaïrez Gryffin- Fox, okřídlená lištička | Web | 1. února 2011 v 22:06 | Reagovat

Vidím, že všechny ředitelky jsou ze stejné galaxie. Nic si z toho, milé stvoření, nedělej, známky jsou ti k ničemu a jsou schopné dokázat jen to, jak se umíš látku našprtat. ;)
Pětky mám ráda, krom  toho, že označují pět hvězdiček pod článkem, jsem se narodila pátý den v měsíci. :)

17 Vendy Vendy | Web | 1. února 2011 v 22:22 | Reagovat

Život známkuje jinak. Paní ředitelka se řídí heslem: podle sebe soudím tebe, v jejím případě "podle sebe soudím život".
Možná má zčásti pravdu. Život je o známkách. Pro ni a pro žáky, kteří se v tom životě náhodou vyskytují.Je to její způsob odměny a trestu.
Ale v reálu to působí opravdu jinak a známky skutečně nemají takovou váhu, jakou ona si přeje. Skutečně se žádný vedoucí nezeptá: hele, měl jsi jedničku z matiky? Ale bude chtít dobře udělanou uzávěrku, dobře uvařený oběd, dobře uklizenou restauraci, dobře vykopaný výkop, položený kabel a dobré zahrnutí.
Dobře zapojená relátka ve vlakových stanicích, která udrží provoz vlaků v bezpečných mantinelích.
V životě když něco spackáš, nikdo se nebude zajímat o to, že jsi maturoval s vyznamenáním. Budou se zajímat o to, jak tě co nejvíc zdrbat a případně sebrat prémie.
Paní ředitelka se pohybuje v prostorách školního ústavu a s vnějším světem se zřejmě moc nekamarádí. Nevím, jestli je to problém všech učitelů-učitelek, nebo jestli je paní ředitelka jedinečný exemplář svého druhu. A smutné je, že se asi ze svého bludu neprobere a svému přesvědčení, že život je také o známkách, bude věřit i nadále. K velké škodě jejích studentů.
Malé rozlícené stvoření, určitě už tě první vztek přešel a rudá barva před očima postupně přešla v normální paletu barev... včetně osmé barvy duhy.
Je to škola života, Stvořeníčko, základní lekce o toleranci.
A taky základní lekce o omezenosti.
A lekce o tom, že s některýma lidma asi nepohneš...
Ale pohnulo jsi se mnou, a já zase vypisuju megakomentáře!
A to jsem si slíbila, že budu stručná a výstižná! :-D

18 sl.F sl.F | Web | 1. února 2011 v 22:47 | Reagovat

Heh vy máte pitomou ředitelku, ale mi nemáme naopak žádnou :D až tam jsme to dotáli s naší školou...
no z pátky k té vaší: To byla ve škole jisto jistě děsná šprtka a nikdo se s ní nebavil a ona neměla v hlavě nic jiného než mít samé jedničky, že zapoměla žít a užívat, (o tom si myslím, že je hlavně život) a vyklubala se z ní příšerná kariéristka..jinak jí vůbec nesoudím, protože ji vůbec neznám :D

19 sl.F sl.F | Web | 1. února 2011 v 22:50 | Reagovat

Jinak my jsme měli skvělého ředitele do konce tohoto pololetí bohužel, taky naši třídu učil na matiku, tak aspoň něco z ní umím a ten pán mi připomíná Fulghuma, má stejně bílé vousy a taky ho považuju za dost chytrýho člověka :) doufám, že na matiku nám zůstane...ale s tím, že asi půl roku nebudem mít ředitele fakt nevím co udělají :D

20 Shariony Shariony | Web | 1. února 2011 v 23:12 | Reagovat

Naše paní ředitelka byla taky hrozná baba. Jednou dostala takový hysterický záchvat, že jsem měla co dělat, abych se před ní nerozesmála. Vadilo jí, že ji jedna holka neposlechla a nosila si bundu s sebou do třídy (přikázala jí, aby to odnesla do šatny, ale ta holka to odmítla, že nevidí důvod, proč..) Víš co, podle mě si tímhle chováním obě tak akorát honí ega, chtějí mít nad někým moc. Tak si jimi nenech zkazit náladu.

21 Atyiya Atyiya | Web | 1. února 2011 v 23:20 | Reagovat

I kdyby mé vysvědčení někdo vysvětil, řekla bych, že by mu to nepomohlo :D
A proto nám nezbývá, než se smířiti s tím, že život - který je také o známkách - nás bude kopat do zadku každého půl roku, dokud si to neuvědomíme... ;-)

22 Labanda © Labanda © | Web | 1. února 2011 v 23:54 | Reagovat

zlato pro ředitelku to o známkách je protože dělá ve škole a celý život se s nimi setkává, a jak se to vezme, když budeš chtít, taak si můžeš sama pro sebe oznámkovat jakýkoliv úspěch, je pravda, že často říkáme dobrý a na to často dostaaneme odpověď jen dobrý? tak se opravíme na výborně bo chvalitebně ;-) ale to jsou jen řečnické fráze, pro tebe momentálně ale život o známkách je, protože díky známkách rozhodneš o svým osudu, ale v životě pokud si nevemeš učitele, nebo syna učitelky, tak se se známkama nepotkáš ;-) :-)

23 Labanda © Labanda © | Web | 1. února 2011 v 23:57 | Reagovat

já měla skvělou ředitelku, vynadala i učitelům, že mě matuu nenechali udělat na popvé a nepomohli mi, když mám jediná jistou páci a ktomu odbonej výcvik a paxi nejlepší ze školy ;-) pej to ostatní naa poště stejně ani neužiju, ona byla vážně skvělá jednou místo písemky z češtiny, jsem s ní seděla v kancelář a povídaly jsme si. jo hold kažá je jiná mno škoda, že nemáš tu co jsem měla já, i když v prváku a druháku jsem měla jinou fúrii ještě že šla do důchodu :-D  :-)

24 Labanda © Labanda © | Web | 1. února 2011 v 23:59 | Reagovat

díky známkám ne známkách se nediv maturu jsem opakovala z čj ale zajímavé je že fj (francozštinu) jsem zvládla když jsem z ní měla největší vítr a maturovat jsem z ní holt musela ;-)

25 Paní Yasuo Paní Yasuo | Web | 2. února 2011 v 6:54 | Reagovat

No panečku! Snad nemyslíš plešatého Yasuo, věčně s cigaretou v puse. Och :-D.

26 Paní Yasuo Paní Yasuo | Web | 2. února 2011 v 6:54 | Reagovat

[25]: *Yasua

27 Benda z Monia Benda z Monia | Web | 2. února 2011 v 7:44 | Reagovat

Nač hodnotit ? To není žádná důležitá věc... Je důležité prožívat, ale hodnotit to ? Ne, to ne...

28 Naďa Naďa | Web | 2. února 2011 v 8:55 | Reagovat

Já vím, že chceš slyšet, milé MCHS, že o známkách život není, ale jako všechno, tak se známkami platí - ano i ne.
Je pravda že jedničkář v praxi může vyhořet a trojkař slaví úspěchy, ale když jsou na maturitním vysvědčení, které se ukazuje při každé změně zaměstnání, známky nevalné, tak to moc dobře při úvodu do zaměstnání, nevypadá. I když později přesvědčíme, že jsme super pracanti :-)
Takže není černobíle, je to ano i ne!

29 Johanka Johanka | Web | 2. února 2011 v 9:46 | Reagovat

Ále kdež! O známkách není nejen život, ale dokonce ani škola. Známky udílejí lidé, kteří ví nebo neví. A když ví jen to, co je napsané v učebnicích, osnovách a skriptech, tak teprv neví. Je dobré vyslechnout, ale rozhodnout se, jestli věříš tomu, co ti ve škole říkají, se už musíš rozhodnout samo. Je to těžké rozhodování, ale právě to je pro život nejdůležitější-mít vlastní mozek, názor a hlavně srdce. Úměrnost mezi tím a známkami je nepodstatná.

30 Johanka Johanka | Web | 2. února 2011 v 9:48 | Reagovat

[28]: zaměstnání jsem měnila hodněmoclikráte a pravdu dím, že maturitní vysvědčení po mě nikdá nechtěli. (A já bych ho ták ráda ukazovala, páč jsou to asi nejlepší známky za celou mou školní "kariéru")

31 Mami Mami | Web | 2. února 2011 v 10:24 | Reagovat

Já se nadevše přikláním k názoru, že velevážená bezorbitální obtěžnice by svými výroky mohla dobýt nejvyšších postů ve vogonské Aufsichtsbehörde, nikoli však zde na Zemi. U nás se ještě najdou místa, kde se kvalita měří širokospektrálněji a školská pětimístná stupnice, ne vždy založená na objektivitě posuzovatele, je považována za nedostatečnou. Znám květinky, které po magickém zaklínadle lišící se od nuly či jedničky uvadly a téměř zahynuly a znám červíky, kteří se svou prožraností prokousali přes celé záhony těchto květin, všelikých zaklínadel nedbaje. Život není o známkách, život je o chuti žít, o touze po poznávat, o možnostech získané zkušenosti užívat.

32 Naďa Naďa | Web | 2. února 2011 v 11:50 | Reagovat

[30]: Já vždycky. Možná to bylo tím, že jsem maturovala na průmyslovce a moje zaměstnání bylo technického rázu :-)

33 Mami Mami | Web | 2. února 2011 v 12:02 | Reagovat

Také by mě severoafrické dění nechalo nestrannou, pokud by tam zrovna nebyl s egyptologickou expedicí můj kamarád.

34 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 2. února 2011 v 16:34 | Reagovat

Tak jsem dlouho váhal, či se mám zúčastnit debaty nebo ne.Mám se nechat veřejně ukamenovat?Jsem totiž původním povoláním pedagog a jestli jsou známky důležité? Musím souhlasit s Naďou. Ano i ne.Někdo z vás nebude muset za celý život nikde svoje vysvědčení ukazovat, někdo zase naopak ano.Někde jim bude stačit, že máte maturitu nebo vysokou školu, někde se však budou dívat i na výsledky.Jasně,vše potřebné potom dokážete svoji prací, tak na co známky, že?Nač jsou učitelé?Pojďme do knihovny a sami si rozhodněme, co je pro nás důležité a nastudujme si to sami. :-?

35 Little Bunny Foo Foo Little Bunny Foo Foo | Web | 2. února 2011 v 17:41 | Reagovat

Myslím, že známky už v dnešním světě nejsou důležité, možná ulehčí cestu na VŠ, ale tím to také končí. Králíka Foo Fooa se ještě nikde neptali,zda li měl z matematiky jedničku nebo čtyřku, pouze jestli absolvoval tu a tu školu.Ano-ne je odpověď, ne za kolik :-). Navíc bylo prokázáno, že leckdy jedničkáři jsou naprosto nemožní pro život a běžnou práci. Nezískali totiž v průběhu studia tu praktičnost, vynalézavost a usilovné přemýšlení(nikdy to pravda nepotřebovali) jako ti průměrní žáci, pro které to leckdy byla jediná možná cesta jak se prokopat do dalšího ročníku :-D

36 Garou-tan Garou-tan | Web | 2. února 2011 v 18:08 | Reagovat

Centaurské výprsky mě začaly opravdu zajímat. Že jim jeden článek někdy v budoucnu věnuješ, viď, že ano?
Život možná z části je o známkách - ale že by člověk na konci dostal vysvědčení, aby se dozvěděl, jak vlastně žil, o tom tedy nevím. Takže život není o známkách. Kdyby byl, určitě bychom za něj ty známky dostali. Takže možná ze začátku je, ale většina na to nevypadá.
Jestli dostanu během života nějaké vysvědčení a dozvím se z něj, jak jsem žila, tak možná změním názor.
I když... člověk sám by měl vědět, jak ten život vlastně žije.
Takže vysvědčení nepotřebuje.
Tudíž život vlastně vůbec není o známkách.
Tak ^^

37 Opti-Mystique Opti-Mystique | Web | 2. února 2011 v 19:31 | Reagovat

Učíme se ne pro školu, ale pro život!
... a tak to je! I když známky jsou v jednom ohledu také důležité, v naší rodině to funguje takhle - čím míň dvojek máš na vysvědčení (=čím víc jedniček), tím dostaneš víc peněz - takové ty papírky, za které se dá koupit mnoho rozličných věcí.
... a navíc, já mám teda krásný pocit, když vidím takové to : Prospěla s vyznamenáním .. nádherný, hned se člověk cítí lépe ^_^

38 *Dragonfly *Dragonfly | Web | 2. února 2011 v 19:44 | Reagovat

Samozřejmě, že s tebou musím souhlasit.... Lidi s takovým názorem na známky, jako má vaše paní ředitelka bych dokopala do končin neznámých. Copak se nás někdo bude ptát, co jsme měli ve třetím ročníku (v mém případě) z takové, například, matiky? Koho to zajímá? A snad taky každý v něčem vyniká, tak se tomu v budoucnosti bude věnovat, ne? Přece nepůjdu učit matiku (protože vážně nemůžu přijít na to, kde bych to, co se teď učíme v matice, následně využila a nic jiného, než učitelka matiky mě prostě nenapadá), když ji neumím a víc si rozumím s češtinou...

39 taroe taroe | Web | 2. února 2011 v 19:54 | Reagovat

hloupost hloupost hloupost. Život vůbec není o známkách. V nejširším pojetí je to o tom, si ten čas na světě užít. :) Cítit, dýchat, milovat, dávat, přijímat, měnit,... Známky jsou pro lidi bez představivosti. Přístup té ředitelky mi úplně připomněla planetku, kde byznysmen počítá hvězdy a zapisuje si je. Každý si v životě najde to, co pro něj má smysl. A nemyslím si, že pro snílky mají známky nějaký význam. :)

40 Ovca Vypatlaná Ovca Vypatlaná | Web | 2. února 2011 v 20:02 | Reagovat

Známky nie sú všetko. Život nie je iba o známkach, škola nie je iba o známkach je to o vnútornom pocite každého žiaka či študenta. Ak je niekomu jedno, že má päťku, nech si ju má, ak niekomu päťka vadí, nech sa viac snaží. Ak je život ( podľa tvojej riaditeľky ) o známkach, čo by povedala na samovraždu kvôli známkam? ( Napríklad na mojej škole sa to stalo. )
Takže, dobre jej tak, nech si vylíže ten svoj jazyk. :-P

41 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 2. února 2011 v 20:30 | Reagovat

Děkuji za tak ohromnou spoustu odpovědí k debatě! Pokusím se všechny oblažit odpovědí :-)

[2]: Moc děkuji za krásně povzbuzující komentář, milá Sayuri! :-) Myslím, že přesně takhle to vnímat chci a chci, aby to tak bylo zařízeno.

[3]: I trochu lásky... moc mil a romantické, věřím, že se ti to vyplní! A já naštěstí chodím do školy na Zemi jako přespolní, neboj, na Alfě taková věc jako škola neexistuje a je to velesprosté slovo. Děkuji ti za krásné shrnutí tvé školní aktivity, kterou já považuji za naprosto správnou a přínosnou!!! :-D

[4]: :-) Neboj, malé stvoření nesmutní! :-) A život je o okavjemech a okamžicích, ano... jak jsem kdysi psalo :-)

[5]: Návod jsem ti vyzradilo a jak tak koukám... ony ty ředitelky budou všude podobné jedubaby! :-D

[6]: Děkuji ještě jednou za skvělou odpověď, která je vážně vynikající a můžu se s ní ztotožnit, i přes tvoje obavy!

[7]: :-D A ty rovnou směřuješ k otvoru, eek! To malé stvoření nesmí, to by bylo příliš sprosté na milé stvořeníčko, jako jsem já. I tak ale vyzkouším promluvit na paní jejím jazykem a zakvokám a zabučím - třeba mne bude mít raději.

[8]: :-) Krásně jsi to řekla - samo sebe budu hodnotit! Ano ano, čím vyšší, tím lepší, pravda pravdoucí. S čísly se já ale také moc nekamarádím... občas se bojím, jak já se vlastně uživím!

[9]: Trefné, trefné poznamenání. Náš zeměpisář nám jednou řekl:
"Jedna pětka - stane se, dvě pětky - chyba studenta, čtyři pětky - chyba učitele a víc... to už je chyba systému!"

[10]: Vždycky se v hloubi vesmíru či hloubi lidských pidivesmírů najde někdo horší - neboj! :-D

[11]: :D :D Úplně jsem si vybavilo jeden Pythonovský skeč, trefně se vztahující k přijímacímu pohovoru...

[12]: U nás je zástupce naopak velmi laxní a je to spíš basketbalista než zástupce. Když se ho někdo ptá, odvětí: "Jó, klidně.." takže změny v rozvrhu jsou pohodové a klouzavé :-D

[13]: Také děkuji za obveselení :-)

[14]:;[15]: Ano, ano a ano! 42... 42 je ta známka, která určuje veškeré proudění sil přírody! Za obdiv se klaním :-)

[16]: :-) Já čtvrtý! :-D Vida, takže mám rádo čtyřky. Myslím, že moje veškerá snaha se něco našprtat končí s tím, že já se to našprtat nedokážu a pak bych sebou akorát opovrhovalo. Já chytám vědomostí, kterých uplatním a které se mi zamlouvají!

[17]: Přesně, přesně to jsem se snažilo říct - jsem moc rádo, že jsem tě vybudilo k tak obrovskému komentáři plnému moudrosti, milá Vendy!
Vztek mě přechází bleskurychle a teď nad mou planetkou září spokojenost a úsměv chlupatého stvoření, které je zkrátka moc šťastné a nic si nedělá z nástrah a pastí života, kterých bude ještě až až... :-)

[18]: Ale myslím, že jsi ji shrnula naprosto skvěle a přesně! Takový ten archetyp ředitelky, která by zasloužila facku, mhuf, to jsem to narovinu řeklo! :D
[19]: Fajn učitele mám většinou moc rádo - a vypadá-li jako "tvůj" Fulghum... není co řešit :-) ;-) Bílé vousy u mě vzbudí vždy podezření z trpaslictví, což je u mě obří, veleobří plus!

[20]: Honit si ego je dokonalé spojení :-D Já si náladu zkazívat nenechám! :-)

[21]: Já si to, naštěstí, neuvědomím asi nikdy...

[22]:;[23]:;[24]: Fúrie se musí posílat do důchodu, ano! :-D Já to s ní nějak přežiji, ale tos musela mít fajn s takovou pohodářkou co si raději dá kávu. Francouzštinu se teď budu učit, tak jsem zvědavo... výslovnost mám ale říci umím jen "Miluji tě", "Paříž" a "Croissant" což je svým způsobem dokonalá kombinace, nebo ne? :D Děkuji za povzbuzení!

[25]: Och, tak ten to je? Chlípník divá, plešatá! Ďáblové to bývají tihle plešatci.

[27]: :-) Děkuji ti filozofe z Mónia.

[28]: Já chci slyšet hlavně názory a za trochu obojetný děkuji, i když jsem samo zvědavo, jestli je to pravda... jestli skutečně někoho bude zajímat moje maturitní vysvědčení, o tom žádná ale ostatek? :-) Stejně si stále razím že o známkách ten život není...

[29]: Děkuji za naprosto nádherný a nabitý komentář, protože přesně to si i já myslím - a mám srdce? Vlastní mozek a myšlenky? Snad ano. Protože ve škole rádo kroutívám hlavou či rádo projevím svůj nesouhlas a nenechám se vhánět do masomlýnku Floydovského...
[30]: Samo jsem zvědavo... :-)

[31]: Jé... hned taková nádherná podotknutí za sebou seřazená, jako ti červíci Gastoňovití! Děkuji, milá Mami, životem už jistě prošlá a hlavně láskyznalá, za povzbuzení a šálek dobrého pocitu, s kterým mi bude ctí se ztotožnit.

[32]: To je možná pravda! Už se o tom budu zkrátka budu muset přesvědčit. Ale já se na maturitu připravím řádně a nenechám se zaskočit - považuji ji za důležitou, mnohem důležitější než všechny pitomosti, které do mě lijí mimo a které mne nikdy nezajímaly - navíc podané neatraktivně, co naplat. A setkávám se často s přístupem, který dokonce jde cestou "já vás to nemůžu naučit" či odporným deprimujícím stylem neustále opakujícím jak jsme hloupí a nic neumíme. To se mi nelíbí, ani trošilinku!

[33]: Tak to na něj také budu koutkem hlavičky myslet, milá Mami...

[34]: Á! Já chápu, že pro učitele musí být tato debata velmi pohoršující... ale já to nemyslelo zle! :-) Je mnoho učitelů, kteří skutečně podají látku skvěle a jejich hodnocení působí dokonce tak, že ho neradi udělují a dělají to jen proto, že musí - a hlavně: Dodají něco k němu, dodatek, dovětek o kvalitách a nekvalitách studenta. A neříkají, že na známkách vše stojí a padá.

[35]: :-D Tak to jsem typickým tunelářem! Razím si svou cestu jemně a snažím se používat rozumu více, než-li učebnice. To znamená žádné zbytečné vzorce, ale odvodit. Jednoduché a aplikovatelné vlastně na všechno... :-)

[36]: Jak krásně vlkovitě jsme k tomu došli! Vida vida vida, to se mi moc líbí. Po životě logicky žádné vysvědčení být nemůže, protože by se našli učitelé - potápěči - kteří by všechny poslali zpátky a nebo naopak jim dali nebeské vězení :-D
Jsou taky jenom lidé/andělé.

[37]: To máš pravdu, milá Optimistko... To ano. Motivace od rodičů je hrozně fajn, ale vezmi si malé stvoření... já mám tolik zájmů a odpor k racionalitě že si zkrátka z té matiky nic přehezkého nezasloužím!

[38]: Já si také rozumím s češtinou :-) Ona je taková milá dáma, to samé noblesní English... Zato matematika má v ruce bič a jen ten, kdo jaksi najde skulinku v otrokářském systému čísel či se stane kolaborantem si jí zamiluje!

[39]: Tolik přehezkých sloves! Bez představivosti.. tak to se k nim rozhodně, rozhodně nesmíme hlásit, moje milá, fantazieplnná Taroe!

[40]: To mě moc mrzí.
Nevěřilo jsem, že se to opravdu může stát... a podle mě je to právě kvůli takovým lidem, jako je ředitelka, kteří známky nafouknou a přivedou pak mysl čtyřkaře, který je ve skutečnosti chytrý, blíž k depresím.

42 Victoria* Victoria* | E-mail | Web | 2. února 2011 v 20:39 | Reagovat

Na známkách rozhodně nezáleží! Ale asi to nemá cenu komentovat, tohle ti tu napsalo už hrozně moc lidí:D jinak 41 komentářů? Gratuluji, tohle se mně nikdy nestalo, ale ty je máš a myslím, že i zaslouženě:)

43 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 2. února 2011 v 20:54 | Reagovat

Tato debata není pro mne pohoršující.Každý má nárok na svůj názor a to respektuji, totéž očekávám.A v tvé odpovědi jsi to vystihlo úplně přesně.Jde tu o jedince.Jak z řad studentů, tak i učitelů.Pokud dokáže učitel žáky vtáhnout do učiva a k té známce, kterou bohužel musí udělit,dokáže říct ještě nějaký dovětek, učí se oboum stranám mnohem líp.I když....nevím jak by kolegové matikáři .... hmm, u matiky to asi fakt nejde.To je zvláštní obor, pro mne vzdálený. :-D Na známkách to tedy nestojí, ale mně se stalo, že při jednom nástupu do zaměstnání chtěli pouze potvrzení mého vzdělání a nekoukali na dosažené výsledky.V dalším si je naopak prohlíželi.Neberu vám iluze, stačí se podívat na školní výsledky některých géniů (Einstein)

44 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 2. února 2011 v 21:14 | Reagovat

[42]: Já děkuji ale ono není důležité žádné číslo! Já jsem hrozně rádo, že si tolik lidí našlo čas a vyjádřilo byť stručně a výstižně svůj vlastní názor! :-) :-)

[43]: Jsem moc rádo, že jsme si porozuměli a že jsem to vystihlo dobře! Snažím se vždy vyjádřit názor tak, aby byli ostatní schopni pochopit :-D Matematikáři jsou skutečně podivná sorta lidí, kteří jsou většinou uzavřenými génii kteří prostě nepochopí, proč je nechápeme :D

45 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 2. února 2011 v 22:04 | Reagovat

Dřív se tomu říkalo školní zpráva ...

Sbírku známek jsem rozprodal pod cenou.

46 Ozzro Ozzro | Web | 2. února 2011 v 23:15 | Reagovat

Ano, paní má pravdu. Život je o známkách! Já mám doma jedno album. Jsou v něm známky automobilů. Čili automobily jsou součástí života a tak jsou na známkách. Ono se to nezdá, ale paní má v hlavě. Ovšem v této větě to asi myslela jinak.

47 Lucerna Lucerna | Web | 3. února 2011 v 19:58 | Reagovat

je dolezite vystudovat dobry obor, ale o znamkach to v podstate neni.. moze sa stat ze ten obor bude preplneni pride vojna svetov, ci pridu mesozrave kobilky.. :-D konec sveta nemoze, lebo ten bol uz vcera.. :D
vratim sa kteme skratka potrebujes aspon kusok, kusocek medziplanetarneho ci aj planetarneho.. to je vlastne jedno :D stastia!! tod vse! teda ak sa chces nejak predierat slusnejsie svetom :)
nuz alebo dobre rodice, teda mam na mysli situovane zamozrejme :-D potom ak maju zaujem o tie znamky a hodlaju ta za to ze nebudes bifla vydedit, tak sa jednoznacne uc!! :D
vsak zivot je aj o stasti osoby ako takej a tu ti nepomoze ziadna znamka, dokonca ani prvej triedy.. postarka je na obede.. :D :D

48 Janinka Janinka | Web | 4. února 2011 v 13:31 | Reagovat

Antidotum neznám, já používám antiidiotum a jsem s ním vcelku spokojená... :D
A nyní k tvé otázce - Víš co si myslím? Že o známkách je život paní ředitelky, neboť průměrem, který jí jako žáci děláte, zvyšuje prestiž svojí školy a tudíž i prestiž svou... ;-)

49 ethnea ethnea | Web | 4. února 2011 v 13:50 | Reagovat

A ja bych snad i tvrdila, ze zivot je o znamkach. Kdybych byvala... vynecham tu omacku, ktera nikoho nezajima... tak bych mela diplom a s diplomem alespon sanci shanet si lepe placenou praci. Dneska nikoho nezajima, ze/a jestli neco umite, pokud neni, jak to dokazat. Takze, jo, zacina to tim, ze je to o znamkach, at uz se to potom prekrystalizuje v neco jineho, nebo ne...

50 Eri Eri | Web | 5. února 2011 v 22:36 | Reagovat

"vysvěcení", za které jsem to ve svých mrňavoulinkých a neznalých letech zaměňovalo - to mě pobavilo, za mých mladých let jsem to viděla stejně. ;D Teď je hezké vysvědčení spíš ostuda. Sice nechápu proč, ale ano.

I vy máte na Alfě paní ředitelku? Ty paní ředitelky jsou všude, to ti teda řeknu. :/ A ten citát? Jakobych slyšela tu naši!

Život o známkách rozhodně není, ani člověk není o známkách. Sice možná někdo propadá například z tělocviku, ale to ho nedělá horším člověkem, stejně jako premiant se samými jedničkami může být na zabití a mít inteligenci houpacího koně.

51 Memorin Memorin | E-mail | Web | 6. února 2011 v 17:38 | Reagovat

paní ředitelka se zdá pěkná pedantka, byrokratka a co ví mimozemšťan ještě! Pche, vsadím se, že by dokázala určit svoji náladu na stupnici od jedné do deseti a pak ještě ohodnotit lásku ke svému druhovi přesně do puntíku. Tfujky! Ale nebudu se čerti po tom komiksu, který mi zvedl náladu. :-D

52 Lady December Lady December | Web | 13. února 2011 v 18:45 | Reagovat

Ach ano, je vidět, že paní ředitelka trpí profesní deformací:)

53 Fantaghira Fantaghira | Web | 15. února 2011 v 19:07 | Reagovat

Tak paní učitelku bych nakopla takovou silou, až by doletěla na oběžnou dráhu nejvdálenější hvězdy a tam rotovala, dokud by se z ní nestal červený veleobr :-D Život není o známkách!!! Ale stejně ti to vysvědčení trochu závidím, já už žádné nedostanu :-( (Btw. záleží na tom, jestli projdeš, ne jak projdeš ;-) )

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.