Plamen v Zeleném

7. dubna 2011 v 17:30 | Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri |  :P
Zastavilo jsem se dnes na velice zajímavé planetce. Nejen, že mi je sympatická svou barevností (ať už tím míním rasovou koexistenci černochů, bělochů a skvrn od borůvek, jež se vyvinuly na vyšší myšlenkovou úroveň, nebo ne), ale i jednou svou opovržlivou nenávistí. A že já jsem přes nenávisti vybíravé, protože je to většinou jenom pózující cit, v kterém není nic pěkného a nenávidívá se skrz něj nějaká hezká, milá věc.
Ovšem to utíkám od oné návštěvy - tak tedy, setkalo jsem se a popíjelo halucinogenní čaj s pány. co měli přes hlavu batikované šátky nebo čelenky a tvářili se, že je jim hrozně moc fajn. A to vám je potom také fajn, no řekněte; vám by v záplavě úsměvů a vůně onoho nápoje nebylo dobře?

Jak jsme srkali a debatovali, přicházelo jsem postupně na jednu důležitou věc. Důležitou pro mne samotné, abych to upřesnilo (protože bez Centaurských rozumů se lidé na Zemi obejdou) - přemítalo jsem totiž nad peklem. Je to témou týdne, zamýšlet se nad svými skutky a nad oním Biblicky planoucím plamenem, to jistě víte... Jak jsem tak myšlenky smažilo ve vlastní šťávě a stále se mi rýsovalo nejasné vtělení lucifera, ďáblů a jiných rohatců (arcikamzík například), nořil se do mého nitra pocit, že peklo není věcí nadpřirozenou a v Svaté bichli nalezeníhodnou...
Plameně zdevastovanou krajinu ukrytou v podzemí totiž můžete najít i na Zemi a možná i v sobě. Myslím, že výraz "peklo" neexistuje jenom pro pohádky a pro strašení věřících, ale i pro popsání jisté zoufale drásavé skutečnosti.
A jedna taková skutečnost mě při doušcích halucinogenních nápojů napadla - vállka. Co jiného je válka než zelenavé peklo - plné helem, nařizování a mrtvol?

Nikdo se neptá, jestli střílet na druhého nedobrovolný voják chce nebo ne. Nikdo se neptá, jestli se jedná pouze o nenávist, národnostní averzi, pomstychtivost; a kdyby se poznali dva nepřátelé osobně, v životě by si hlavou neprohnali kulku. Protože tomu tak prostě je. A je peklo, že může nad všemi stát někdo s planoucím bičem a nutit je přitápět pod kotlem, dokud se nepřevaří voda i lidskost.
Nenávidím válku. Měla by si vylízat jazyk. :P

Ještě že chlupatost převařiti nelze... Zkuste se prosím zamyslet, strašně by mě
totiž zajímalo, jak vidíte pekelné okolnosti vy - co je vaším peklem nebo dokonce rájem naruby? Záměrně jsem se snažilo na téma nakouknout a řádně válce vzkázat, co si může, aby jste měli prostor pro vaše myšlenky. Já jsem totiž na pozemské názory vždycky strašně zvědavé :)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Vysmátá Vysmátá | Web | 7. dubna 2011 v 17:57 | Reagovat

Válka je největší zbytečnost lidstva. Pokud jednou vyhyneme, nebude za to moci nikdo jiný než my sami. Pro mě je peklo pojem nedefinovatelný a mám osobně pocit, že nikdy a nikde není tak zle, aby nemohlo být hůře. Já si vždycky najdu všude kousíček dobra a radosti- takže když je dobro a radost, není peklo :))

2 Naďa Naďa | Web | 7. dubna 2011 v 18:11 | Reagovat

Ano, války se vedou povětšině kvůli jedincům, kteří jsou chamtiví, dychtí po moci a bohatství společně s důležitostí a namyšleností, že oni jsou páni nad lidskými osudy. Jest děsivé, že se ještě v jednadvacátém století války vedou a je jen do času, kdy se lidi vyhubí až se použije zbraň hromadného ničení. Plemizovat o válkách se dá dlouze, ale zde není prostor. Říká se, že peklo je zde na zemi,ale kde je nebe, to jsem neslyšela. Možná na jiné planetě, že by na Alfa Centauri?

3 Naďa Naďa | Web | 7. dubna 2011 v 18:12 | Reagovat

Samosébně - Polemizovat :-)

4 Naďa Naďa | Web | 7. dubna 2011 v 18:14 | Reagovat
5 Fantaghira Fantaghira | Web | 7. dubna 2011 v 18:33 | Reagovat

Já jsem o pekle napsala povídku a tak, jak tam peklo popisuju, si ho i představuju.
Válka sama o sobě peklo není, to je až když se k ní přidají Hlad a Mor. Možná je to otřepané, ale je to tak. Smrt už je potom vysvobození (a možná přesun do úplně jiného pekla).

6 Jenny Jenny | Web | 7. dubna 2011 v 19:56 | Reagovat

Válka je věc, která tu byla vždy a vždy bude. Jak napovídá historie - válka je vlastně nutná, k rozvoji, aby se lidé posunuli dále. Ano, možná to zní krutě, ale válka prostě být občas musí, pro to, aby se přerozdělila moc. Protože když má jedna strana moc příliš dlouho, nedělá to s ní nic dobrého.

Ano, válka byla strašná, jakákoliv. Ale je nevyhnutelná. Neříkám, že je to dobře.

A peklo si nepředstavuji nijak, protože podle mě peklo neexistuje. Neexistuje tak, jak ho většina lidí prezentuje a neexistuje ani v žádném jiném slova smyslu. Aspoň podle mě.

7 Ta jemná dívka Ta jemná dívka | Web | 7. dubna 2011 v 20:49 | Reagovat

Ano, ano. Již v Cimrmanově hře České nebe, pouštěli do nebe vojáky z první světové rovnou, proč je posílat do pekla, když si ho užili v té příšerné válce. Zamyšlení nad peklem je zvláštní, ten kdo byl zlý se prostě propadne do země a bude trpět, s tím souhlasím. Ale i tak je peklo Ta-jemné.

8 Shariony Shariony | Web | 7. dubna 2011 v 20:54 | Reagovat

Války, týrání a další násilí, které se děje i v rozvinutých státech a ve dne, ..někdy dokonce i mezi nejbližšími... Hladomory, ale i nemoce, které jde ztěžka přemoct, to všechno je peklo.. Tvrdší než to vymyšlené.
Taky jsem na tohle téma napsala článek, o jednom člověku, jedné paní..Nedokážu to ale zveřejnit.

[5]: Podle mě válka je peklo, když člověk musí zabít druhého člověka, který je na tom stejně jen z druhé strany. Vidí všude kolem mrtvé kamarády. Nejhorší je, že v některých zemích bojují i děti. Donutí je zabít a vydírají je dál a dál.

9 Mami Mami | Web | 7. dubna 2011 v 21:01 | Reagovat

Nad každou válkou mi zůstává rozum stát, nechápu a nikdy nepochopím, jak se může stát ze dne na den zabíjení legální?

10 Taychi Taychi | E-mail | Web | 7. dubna 2011 v 21:38 | Reagovat

Totální peklo je lézt pod mojí postel. Mám tam plno plchů a oni kousaj jako pominutí. Hodím jim tam kus špeku a oni si ho narvou do žgraní a flus to na mě... nezabilo bys je?

11 Vendy Vendy | Web | 7. dubna 2011 v 21:44 | Reagovat

Že peklo může být i na zemi, to už tuším pěkně dlouho. Samozřejmě, peklo může mít víc druhů, odrůd, dimenzí. I peklo má prý devět kruhů. (Nebo snad deset? Nějak se mi to plete...).
Válka je vůl, zpívalo se v jedné písničce, a válka je peklo, to asi řekne každý, kdo jí prošel (já tedy ne, takže opravdu nemůžu mluvit sama za sebe, ale nenávidím - vidíš, taky nenávist, ten negativní cit - tedy, nenávidím utrpení. A nedělám rozdíl, jestli trpí velcí, malí, nebo zvířátka, příliš velká bolest je zničující.)
Protože zabít člověka je hodně rozhodující čin a určitě se to podepíše na duši (Rowlingová to popsala celkem dobře ve své sáze - každá vražda znamená roztrhat duši...).
Ale vedle toho velkého válečného pekla může být ještě další, menší peklo, ale plíživější a pomalu se zakusující pod kůži... a to jsou malá peklíčka, do kterého nás dovedou pekelně záludní, škodolibí a nenávistní sousedé, nebo dokonce vlastní manželé, kteří se domnívají, že nad životem své ženy mají neomezenou moc, a to nejen v muslimsky smýšlejících zemích, ale i v našich pozemských končinách.  
Malé peklíčko si taky můžou prožívat rodiče, jejichž dítě je na drogách a oni vidí, jak se tím ničí a nemůžou, nemůžou ho z toho dostat a nijak mu pomoct.
Malé peklíčko (nebo už velké peklo?) si zažívají rodiče, kterým se jednoho dne nevrátilo dítě ze školy - z kroužku - z návštěvy kamarádky - a není po něm vidu ani slechu a oni neví, jestli jejich dítě žije nebo je mrtvé, pokud je mrtvé, jak zemřelo, pokud žije, kde je odklizené, kde volá své rodiče na pomoc a oni mu pomoct nemůžou.
Asi jsem se moc rozjela.
Myslím, že peklo je tam, kde končí naděje.

12 Weruška Weruška | Web | 7. dubna 2011 v 22:15 | Reagovat

Valím oči nad tvou originalitou.
Co se týče pekla ... Moc jsem o tom nepřemýšlela. Jen tak trošku. S válkou souhlasím (i když zelenou barvu miluju) je to zelený hnus. Jinak co se týče pekla (nakonec se teda zamýšlím xD), tak mě náhodou přitahuje víc, než nějaký ten ráj. Každý chce do ráje, či nebe. I já (jestli něco takového je) ... ale peklo. To je jiná. Každého to zajímá, představuje si pod tím něco jiného a rád by nakoukl do jeho tajemna. Peklo přitahuje rozhodně víc než to dobré ... což je celkem zvláštní, protože jakmile by se člověk byť jen peklu přiblížil, hnal by zpátky xD.

13 Janinka Janinka | Web | 7. dubna 2011 v 22:20 | Reagovat

Myslím, že válčení, ať už v jakékoliv formě, je nebetyčná hloupost a zbytečnost. Když jsme si na to téma povídali s manželem, nastínil mi zajímavou myšlenku. Stačilo by, aby se zrušily na celém světě peníze a smazaly sociální rozdíly. Vesměs všechny války se vedou jenom pro touhu po bohatství. Nebýt peněz, tak by vlastně nikomu o nic nešlo. A taky zbraní.
S čím by si ale asi jejich zrušení neporadilo, by byly války rasové, to už bývá kolikrát fanatismu, peníze nepeníze...

14 bumblebee bumblebee | Web | 8. dubna 2011 v 0:11 | Reagovat

těžké to téma jsi si vybralo..a velice pochmurné abych tak řekla..nad něčím takovým se nehezky přemýšlí..někdy si přece jen říkám že ono posmrtné peklo nemůže být horší než všechny ty války a konflikty, které lidstvo zapříčinilo. Tak si říkám, že jsme se od těch pekelníků leccos naučili..a sám pan Lucifer si možná uznání mne svou bradku :)

15 Sikar Sikar | Web | 8. dubna 2011 v 8:16 | Reagovat

[10]: Pod postelí plchy? A to žiješ?!

Peklo je závidět Stvoření umístění ve výstřihu!

16 alma-nacida alma-nacida | Web | 8. dubna 2011 v 9:21 | Reagovat

Moje soukromý peklo je bezmoc, když nemůžu pomoct někomu, koho mám tak ráda, že by bez něj můj život vůbec neměl smysl. O to víc "bejčím" a měním všechno, co můžu, a že jsem pořádně tvrdohlavá... ;-)

17 KadetJaina KadetJaina | Web | 8. dubna 2011 v 15:39 | Reagovat

Správně, ať si válka vylíže jazyk :-P Je pravda, že válka peklo je a je to strašný. O válce (teď myslím té druhé světové) zpívají Sabatoni a u jejich písniček mě vždycky mrazí. Popisují to peklo...
Chceme světový mííííír! :D

18 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 8. dubna 2011 v 17:41 | Reagovat

Vše, o čem jsem si myslel, že je moje soukromé peklo, se nakonec ukázalo jako pouhé předpeklí ...

Může být svatá válka peklo?
Válka o Ježíšův hrob?

19 Taychi Taychi | E-mail | Web | 8. dubna 2011 v 19:10 | Reagovat

[15]: Ano žiju. Poslala jsem za nimi Arnošta na mopedu a ten s nimi uzavřel mír. Dokonce mi neukusují v noci nohy...

20 Sayuri Sayuri | Web | 8. dubna 2011 v 19:39 | Reagovat

Největší válečné peklo je, když už ani velitelé netuší, proč se vlastně válčí. A tohle nemusí být myšleno pouze ve smyslu války jako vojenského konfliktu. Jsou i menší války, ty osobní, ze kterých se může vyklubat obrovské peklo...

21 Sayuri Sayuri | Web | 8. dubna 2011 v 19:41 | Reagovat

[18]: Peklo bylo to, co ze svatých válek vzešlo... Hrob Ježíše Krista? ... Snad jen záminka, nejdůležitější bylo se pěkně tučně zaopatřit.

22 Victoria* Victoria* | Web | 8. dubna 2011 v 20:06 | Reagovat

Svatá pravda, války jsou zbytečné a lidi si je způsobují sami a také zbytečně!:D a peklo je o hodně moc víc na zemi než někde pod zemí, souhlasím s tebou Stvořeníčko:)! Moc pěkný článek, moc pěkný názor, moc hezky napsané:)

23 Lucerna Lucerna | Web | 8. dubna 2011 v 20:08 | Reagovat

nuz uz sme dospeli do stadia ked pesiaci nie su taky potrebny takze by to slo aj bez heliem a nedobrovolnych dobrovolnikov :-D jj vojna je urcitym sposobom peklo, nechcela by som ju zazit.. ale aj zivot v svojej jednoduchosti je kruty ale az peklom by som ho nenazvala aj ked sa snazi o jeho imitaciu :-D

24 Benda z Monia Benda z Monia | E-mail | Web | 8. dubna 2011 v 20:24 | Reagovat

1. Rohatce, čerty a démony mám zmáknutý.
2. Když se naučíš milovat peklo, jsi v nebi.
3. Vtip: Člověk jde do pekla (toho známého) a je tam pěkně, veselo, stoly s jídlem, příjemná atmosféra a on ej z toho strašně překvapenej. Pak ale uvidí malou místnost, kde jsou ty kotle, v nich se vaří lidi a křičí. Otočí se a tam stojí ďábel. A zeptá se ho: "Proč, když je tady tak dobře, jsou tam mučeni a vaří se ?" A Ďábel odpoví: "To jsou křesťani, oni to tak chtějí..." :-)

25 Vendy Vendy | Web | 8. dubna 2011 v 22:41 | Reagovat

[24]:Zajímavá úvaha!
Neboli, každý má peklo, jaké chce? :-D
To bych brala. A střihla bych to dohromady s rájem. Do pekla bych se šla pobavit, do ráje zrelaxovat... :-D

26 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 9. dubna 2011 v 12:53 | Reagovat

Velká zpráva pro absolutně všechny:

Děkuji vám.
Nesmírně jste mě inspirovali a nabili jakousi prapodivnou silou veršovat, takže jsem si sedlo a napsalo spousty stránek dlouhé básně (možná balady, já jsem jen malé stvoření co se v poétických terminologiích nevyzná), která pojednává o nesmyslu války, o válce a absolutním míru.
Jste úžasně inspirativní společnost tvorečků, kteří vždy předsunou upřímně a bez obalů nebo se svými distinktivními obaly názory a pohledy na věc, i tak ošklivou, jako je válka či vaše osobní pekla.

Jsem nabito a zároveň vybito do papíru. Je to tam a mám z toho pocit děsuplný a zároveň tvořivý.
Ještě jednou se vám klaním!

27 sl.F sl.F | 10. dubna 2011 v 22:40 | Reagovat

"Ano toto je peklo! Já jsem Ďábel (ale klidně mi můžete říkat Bertíku ;)). Dobrý večer! ... Takže vy jste tu všichni na věčné časy! ... Nejdřív si vás rozdělím do skupin... Vrazi sem prosím, šejdlíři a podvodníci sem, zloději přidejte se k nim a učitelé taky k té bandě! ... Komunisti jste tu? Stoupněte si tady k nacistům, myslím, že si budete mít o čem povídat... Dál... Ateisti! vy si musíte připadat jako banda pitomců?" :D  tohle je úryvek z jedné scénky, kterou kamarád předvedl na našem Pestrém zábavném večeru ... a ano takhle nějak peklo snad vypadá, jestli tam je teplo a sranda, tak by se mi do nebe snad ani nechtělo :D
tady je kdyžta odkaz na celou scénku
http://www.youtube.com/user/xXxkateXxXrock#p/u/13/s8vvBrhytyw

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.